De Kernvisie methode vormt de basis van iedere coaching
De mens heeft veel meer in zijn vermogen dan hij nu gebruikt, veel meer talenten dan waar hij zich bewust van is. Deze talenten stellen hem in staat om grote gedragsveranderingen te realiseren. Met als resultaat een betere ordening in het hoofd en daardoor meer rust in het functioneren op school en in de eigen woonomgeving. Effectiviteit en snelheid van de coaching staat voorop.
Na het (gratis) intakegesprek, volgen 6 à 8 coachingssessies, waarin uw kind de technieken rondom de Kernvisie methode zichzelf eigen maakt. Tussen de consulten liggen steeds drie weken, zodat uw kind de gelegenheid heeft om het geleerde zichzelf eigen te maken. Daarbij heeft het kind u, als begeleider, nodig.
Het eerste consult start met een intake van een half uur. Kunnen we vaststellen dat er veel resultaat te behalen valt, dan plakken we er direct een uur aan vast. Na het eerste consult gaat uw kind met de basis methodiek naar huis, zodat het zelf kan ontdekken dat het op deze wijze wel gaat lukken. Vervolgens worden in de volgende consulten weer nieuwe elementen aangereikt. Doordat de resultaten direct zichtbaar zijn werkt dit sterk op de motivatie van uw kind.
Leerlingen die na grondige uitleg, extra persoonlijke aandacht en grote inspanningen van kind, ouders en leerkrachten, toch de stof niet eigen kunnen maken. Kijk je naar het kind dan begrijp je dat niet, want het is vaak heel slim. Het doet dingen waarvan je zegt ‘goh, wat knap voor deze leeftijd’, maar krijgt simpele woordjes of sommen niet geautomatiseerd. Dat doe je toch even? Soms krijgen ze een dyslexieverklaring, maar vaak ook niet. Ze zijn vaak onrustig in de klas en hebben moeite met concentreren.
Wat is hier aan de hand?
Deze kinderen hebben een ding gemeen, zij hebben een rechtsgeoriënteerde leerstijl. Dit betekent dat zij visueel en kinesthetisch (gevoelsmatig) zijn ingesteld. Juist deze groep kinderen denkt in beelden en niet in woorden en zij associëren heel sterk met wat zij waarnemen, hierdoor worden zij nog al eens als ‘afwezig’ betiteld.
Deze kinderen automatiseren niet zoals school hen dat leert. School zegt dat, wanneer je de informatie maar vaak genoeg herhaalt, het vanzelf in je lange termijngeheugen komt. Door de verschillende gedachtestromen en associaties wordt dit automatiseringsproces bij deze kinderen verstoord.
De Kernvisie methode is een relatief eenvoudige manier van werken, die het normale lesritme niet hoeft te verstoren. De kinderen, die nu ook al extra aandacht krijgen, kunnen in deze tijd worden voorzien van de Kernvisie methode en kunnen daarna gewoon in de klas verder functioneren. Empirisch is vastgesteld dat deze kinderen zich daarna laten zien als goede leerlingen. Dit betekent voor u als school een verbeterde doorstroom en een verbeterde uitstroom van leerlingen naar het voortgezet onderwijs.
De resultaten zijn meetbaar.
Heeft u interesse in een coachingstraject, dan kunt u contact opnemen via het contactformulier of 06 – 316 435 23. Wilt u liever dat Turn2Learn contact met u opneemt, klik dan op de button hieronder en laat uw gegevens achter. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact op.